dinsdag 5 juli 2011

animal eerbetoon

De opdracht: kies een dier uit waarvoor je een eerbetoon wilt maken. onderzoek dat dier en bedenk waarom je voor het dier gekozen hebt, wat je interesseert, eventuele kenmerken van het dier etc.
met al deze informatie ga je een ontwerp maken, abstract en materiaal keuze is vrij.


 ik heb gekozen voor de vlinder omdat het niet alleen een heel mooi beestje is maar er ook verhalen, kunstzinnige uitingen en liedjes over zijn gemaakt. wat mij het meeste aantrok is het idee dat mensen hebben over vlinders die de zielen van mensen vertegenwoordigen. zo kwam ik bij het beeld van een soort engelen vleugels.

commentaar:
- de haak past totaal niet bij het ontwerp, voor de volgende keer misschien een haak uit één stuk of een ander materiaal dat er beter bij past
- mooie plek uitgezocht voor het ontwerp
- materiaal goed doorgevoerd

bij het werk moest ook nog een verslag over het dier zelf, je onderzoek naar animal art. waarom je voor het dier gekozen hebt en de plek waar je je kunstwerk zou willen ophangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Las les

Maandag ochtend 6 september,
Mijn eerste stappen in de werkplaats waar ik ga leren mijzelf en ook vooral anderen niet te verwonden met alle grote,zware en gevaarlijke machines die hier allemaal te vinden zijn.
Na het krijgen van mijn mondkapje en oordoppen begin ik aan mijn eerste lesje lassen!.
En we leren niet alleen hoe we moeten lassen, maar ook hoe we ijzer moeten : slijpen, buigen, zagen, mollesteren en spuiten.
Een hele leerzame dag en ik ben stiekem blij dat ik geen foto heb gemaakt van mijn eerste treurige werkstukje. Dan hoef ik me daar de komende jaren niet over te schamen.
Kortom ik weet nu ongeveer wat de bedoeling is, nu is het aan mij dit verder te ontwikkelen zodat ik het ook echt KAN lassen.

lasser

lasser