maandag 31 januari 2011

zittend klei sculptuur

zittend klei- model
verhoudingen:                                                             richting:
- het lijf is langer dan het zittend gedeelte                 - torso ligt gedraaid
- voeten zijn evenlang als de onderarmen                 - voeten niet recht onder de benen maar onder een hoek
wat klopt er niet?                                                    - het gebogen been loopt naar boven
- het hoofd is te klein
- schouders en boven armen kloppen niet




liggend klei- model
verhoudingen:                                                        richting:  
- benen zijn langer dan het bovenlijf                      
- torso is gedraaid
wat klopt er niet?
- heupen zijn te smal
- hoofd is te groot
- knie van het gebogen been

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Las les

Maandag ochtend 6 september,
Mijn eerste stappen in de werkplaats waar ik ga leren mijzelf en ook vooral anderen niet te verwonden met alle grote,zware en gevaarlijke machines die hier allemaal te vinden zijn.
Na het krijgen van mijn mondkapje en oordoppen begin ik aan mijn eerste lesje lassen!.
En we leren niet alleen hoe we moeten lassen, maar ook hoe we ijzer moeten : slijpen, buigen, zagen, mollesteren en spuiten.
Een hele leerzame dag en ik ben stiekem blij dat ik geen foto heb gemaakt van mijn eerste treurige werkstukje. Dan hoef ik me daar de komende jaren niet over te schamen.
Kortom ik weet nu ongeveer wat de bedoeling is, nu is het aan mij dit verder te ontwikkelen zodat ik het ook echt KAN lassen.

lasser

lasser